lördag 16 maj 2009




Veckan som gått har varit fylld med jobb och inte mycket tid till mina hobbies. Eftersom det varit sol i princip varje dag har jag kunnat ta min kvällsfika i glashuset. Tomatplantorna och kryddorna frodas. Äppelträdet utanför står snart i blom. Rododendronrabatten blommar och gräset gror. I tisdags var vi på shoppingtur och köpte plastbackar , draperityg , hyllor och annat smått och gott till verkstan. Janne har byggt bänkar med hyllplan som jag klätt in med vaxduk. Det kommer att bli så fint att man inte vill förstöra det med dammigt jobb.

Idag har vi spelat golftävling i regn och snålblåst. Det är inget nöje men man får ju inte avboka pga vädret. Kan man stämma SMHI för sveda och värk tro som lovade sol? Nåja, motion och rosiga kinder fick vi i alla fall.

Väl hemma sydde jag draperier som ska dölja de fula hyllorna i verkstan. Det börjar arta sig men jag kommer hela tiden på nya projekt så tiden för invigning flyttas fram hela tiden.

1 kommentar:

  1. Så fint ni gjort. Ska bli kul att ¨få se dina kommande projekt.

    SvaraRadera