söndag 12 april 2009






Åh vilken härlig helg!!! Solen skiner och man är ledig. Tid både till inomhus och utomhus aktiviteter. I fredags kunde vi inviga glashuset efter att spindelväven och skräpet sopats bort, rutorna blivit putsade, gardinerna tvättade och möblerna avdammade. Det är en oas särskilt på våren när solen skiner men vinden är kylig. Igår hade vi Påskmiddag med släkten. Alltid lika roligt. Eftersom vi har knytkalas så blir det inte så betungande heller. Alla bidrar med olika rätter som Janssons, svampomelett, jordärtskocksgratäng bröd, kakor och tårta. Jag har inte så mycket påskpynt men jag målade ett stort pappägg och fyllde med fårull fjädrar och några keramikägg. Enkelt men dekorativt. Idag åkte jag och mina föräldrar som sovit över till Vellingeblomman. jag köpte kryddplantor och några fröpåsar, men det är svårt att inte förköpa sig, det är så mycket man vill ha. Kökssoffan är färdigmålad, jag är helnöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar