onsdag 8 april 2009

Igår var jag på tjejträff med kollegor från Studentlitteraturtiden. 12 år har gått sen jag slutade och den enda jag haft sporadisk kontakt med är min växelkollega Gerd. Vi kallade oss Ebba och Hjördis i växeln. Vi var de "mogna " med barn och separationer bakom oss. De övriga Petra, Cecilia, Viktoria och Mia var glada ungdomar med familj och karriär framför sig. Nu tolv år senare så har fina lilla Viktoria, som hjälpte oss ibland i växeln och snackade kärleksbekymmer, man och två barn och bor i Lomma. Söta Cecilia som drog till sig många killars blickar i sina tajts har sambo och dotter. Petra som är den enda som är kvar på Studentlitteratur hittade kärleken i en kollega,har fått två barn och har gått ner i tid för att få ägna sig åt sitt stora intresse keramik. Glada Mia som fann sin Johan på jobbet har två pojkar och jobbar som en tok. Va rädd om dig Mia!! Och till sist min kära vän Gerd som överöser oss alla med superlativer men som nedvärderar sig själv ibland. Hon försöker hitta sinnesro för att kroppen och själen inte ta mera stryk. Stå på dig Gerd!!! Ta hand om dig du är värd att må bra!!.
Tiden gick så fort men jag hoppas att det inte dröjer 12 år tills nästa gång. Jag ser fram emot en picknick i sommar.
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas påskliljorna fått en fin plats hemma hos dig. Ha en bra helg!

    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt att träffa vänner man delat en stund av ens liv med! Kikade in hos dig och ville bara säga hej!

    SvaraRadera