onsdag 25 mars 2009

Sitter på tågen från till Malmö från Linköping där jag varit och jobbat två dagar. Jag trivs väldigt bra med mina kollegor där. Ibland är det skönt att bo på hotell, inga krav man kan inte annat än att ligga på sängen och glo på tv och när jag är själv får jag bestämma själv vad jag får se. Hemma så äger Janne fjärrkontrollen och han lämnar den inte så gärna ifrån sig. Sen har vi en sån tv som nog är programmerad på sport. Helt plötsligt slår den bara över och se där, fotboll, golf, handboll eller nåt annat med boll. Visst jag gillar sport jag också men då ska det helst vara landskamp, VM eller OS eller nåt. Vi eller rättare sagt jag har bestämt att vi ska ha en TV fri kväll i veckan och det har blivit på tisdagar så Janne var mycket nöjd med att jag inte var hemma igår för då slapp han det och kunde han lägga sig framför sin kära 50'' och säkert var det nån sport som var intressant.
Skämt åsido, jag har det rätt bra. Det förstår man om inte annat om man följer
Fattigbloggen på Aftonbladet. Jag var själv i den situationen när jag studerade för 12 år sen och levde på studielån med den skillnaden att jag hade en buffert om det blev kris och att jag hade att socialt nätverk som kunde ställa upp om det behövdes. Men inte var det kul att inte kunna köpa riktigt kött eller unna ungarna glass. Jag har kommit ur det men många gör det inte. Det kan var nyttigt att tänka på ibland.
Vädret är härligt solen skiner men det är ett tunt lager snö på marken så våren har kommit av sig lite men det dröjer nog inte så länge förrän snön är borta för gott och värmen kommer tillbaka. Jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar